PAARS.
- PRAKTIJK VOOR VOETREFLEXOLOGIE -

Voetreflexologie

Je voelt het direct als je gaat staan na een voetreflexmassage; je voeten voelen lichter, warmer en soepeler, soms net alsof je op wolken loopt. Dat komt omdat de massage de doorbloeding stimuleert en afvalstoffen verwijdert. Volgens de principe van de reflexologie gebeurt dit niet alleen in de voeten, maar ook in de rest van het lichaam.

VOETREFLEXOLOGIE

Er zitten zogenaamde reflexzones op de voeten en het lichaam die via energiebanen in verbinding staan met organen, klieren en andere delen van het lichaam. Door druk uit te oefenen op deze reflexzones ondersteunt het de homeostase van het lichaam. Homeostase is het in balans brengen van functies in het lichaam zoals: temperatuur, zuurgraad, ademhaling en bloeddruk. Het activeert het zelfgenezend vermogen van het lichaam. Voetreflexologie kan zowel preventief als bij veel klachten worden ingezet. De behandelingen hebben een heerlijk ontspannende, helende, verzachtende en/of een vitaliserende werking op je lichaam en geest.Deze eeuwenoude complementaire therapie kan de reguliere geneeswijze ondersteunen (maar niet vervangen), en is geschikt voor jong en oud.

De heilzame effecten van massage van je voeten

• creëert algehele ontspanning en welbevinden
• stimuleert de bloedcirculatie
• verbetert de zenuw- en hormoonfunctie
• helpt bij lichamelijke en emotionele klachten
• geeft verlichting bij pijn en stimuleert genezing
• werkt preventief
• ontdoet het lichaam van afvalstoffen

Therapeutische Reflexmassage, zou kunnen helpen bij oa: hooikoorts, eczeem, stress/burn-out, hoofdpijn/migraine, spijsverteringsklachten, verlichting van chronische aandoeningen, vermoeidheidsklachten, reumatische klachten, menstruatie- en overgangsklachten, allerlei soorten pijn, slaapproblemen, gewrichtsklachten etc.